Loading...

Magento B2B-webshop

»»Magento B2B-webshop
Magento B2B-webshop 2017-05-29T12:10:52+00:00

Een Business-to-business- of kortweg B2B-webshop is een webshop waarmee groothandels of importeurs hun artikelen verkopen aan hun dealers, winkels of speciaalzaken. Efficiënt, snel en 24 uur per dag bereikbaar. Met vaak speciaal B2B-maatwerk.

Is Magento geschikt voor B2B?

Een aantal van onze klanten gebruikt Magento voor B2B-activiteiten, dus hierop kunnen we volmondig ja antwoorden. Magento beschikt van zichzelf niet over veel B2B-specifieke functionaliteiten maar laat zich wel heel goed aan alle kanten aanpassen. Zo hebben we bijvoorbeeld gemaakt:

  • Klantspecifieke prijzen (prijsafspraken)
  • Synchronisatie met klantendatabase (CRM)
  • Synchronisatie met voorraadbeheer (ERP)
  • Afgeschermde prijzen of producten
  • Snel bestellen door artikelnummers (SKU’s) in te voeren
  • Extra, specifieke stappen in het afleverproces
  • Offertemodule

B2B combineren met consumentenwebshop

Een groot voordeel van Magento boven gespecialiseerde B2B-pakketten is dat de zakelijke webshop gecombineerd kan worden met de verkoop aan consumenten. Met dezelfde producten maar andere prijzen en specifieke productinformatie worden beide doelgroepen bediend binnen dezelfde Magento-installatie. Het is ook mogelijk om consumenten direct te koppelen aan de juiste dealer omdat Magento weet welke dealer welke producten verkoopt.

Koppeling van Magento met eigen systemen

Met Magento bouw je een webshop. Geen ERP, geen CRM, geen PIM of andere met drie letters afgekorte systemen. Maar de systemen koppelen is in veel gevallen heel goed mogelijk. Zo hebben we Magento bijvoorbeeld al succesvol gekoppeld met Exact Online, Exact Globe, Accountview, StorePro en SAP Business One. Gebruik je een ander systeem om je voorraad, producten of klanten te beheren? We gaan de uitdaging graag aan!

Vertegenwoordigers mobiel laten bestellen

Als je dan die zakelijke webshop hebt, is het natuurlijk helemaal mooi als je vertegenwoordigers direct bij de klant al bestellingen kunnen invoeren. Vaak kunnen wij de oplossing beter en sneller maken dan de leverancier van je ERP. Omdat alle gegevens om orders te plaatsen al bekend moeten zijn in je webshop en je orders ook al automatisch worden gesynchroniseerd, hoeven we alleen nog maar een pagina te maken waarmee de vertegenwoordigers zo makkelijk en snel mogelijk hun orders kunnen invoeren. Helemaal op maat en natuurlijk geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, zodat de tijdswinst optimaal is!

Waarom Ecomni?

Meer nog dan in de consumentenverkoop maakt maatwerk een belangrijk deel uit van B2B-webshops. Maar dan moet het natuurlijk wel goed gebeuren. Wij hebben jarenlange focus op de twee aspecten die hier heel belangrijk zijn: kwaliteit en usability (gebruiksvriendelijkheid). Kwaliteit omdat jarenlange doorontwikkeling mogelijk moet zijn zonder dat de boel van ellende in elkaar stort en usability omdat bestelgemak zich direct vertaalt in een hogere conversie.